Thursday, June 19, 2008

Bali Trip 15N/14D 2008

Kepada pengembara yang sudah sign up nama kepada ketua rombongan Kee Faye. Ini ada sedikit info pasal trip kita. Pengesahan selanjutnya mestilah di confirm sama ketua, aku cuma penyampai berita saja. Kalau tidak tepat tu minta maaf kerana kadang2 mungkin ada perubahan rancangan ataupun kerana aku salah baca sms. Antara nama2 yang sudah cakap mau pigi tu adalah seperti dalam senarai.

1. Faye (ketua rombongan)
2. Yah (pemborong)
3. Nun (pemborong jugak)
4. Meng (pemberita diskobori cenel.. perasan)
5. Yus (pemborong jugak ni walaupun tidak mengaku)
6. Leon (si yus bilang dia ikut aku tidak pasti tiada confirmation dari dia)

Ini saja nama yang ada ura2 mau pigi, sama ada bertambah sudah atau tidak, itu tidak pula ku tau. Tapi kalau ada sesiapa yang kami kenal (yang kami kenal betul2 ni..) mau ikut sila hubungi pengaturcara majlis Faye.

Okay sekarang cerita trip. Hahahaha... okay here goes!!!

Adventure Trip bermula dari Bali - Jogja-Solo-Surabaya dan balik semula ke Bali, total trip selama 15 hari (5 hari akhir free and easy di Bali). Pasal pigi Mt. Bromo, naik kuda tengok sunset atas gunung yang dingin2 tu setakat ni aku belum dapat pengesahan dari ketua. C Faye bilang tunggu adik kawan dia confirm dulu. Tapi kalau jadi tu memang cun la sebab pernah masuk discovery channel. Kalau jadi tu kena prepare baju tebal2 sebab suhu below 20 kono, tetapi walaupun begitu saya rasa bagus bawa la sunglass dan sunblock kerana takut kena sunburn matahari. Walaupun kita tidak rasa panas, hakikatnya itu matahari masih lagi kena kulit. Betul ka tu mentor? Untuk trip 15 hari ini kita masing2 perlu bayar touring fee sebanyak RM3200 seorang (ini termasuk hotel fee 5 hari di Bali). Boleh bayar secara ansuran sebanyak 2 kali. Info selanjutnya akan di emel kepada orang2 yang tersenarai sahaja.

1. Before 15 Oct - RM1600
2. Before 21 Nove - RM1600

Berdoa la banyak2 mudah2an bisa dapat lebih murah lagi hahaha.

Kepada kaki shopping, bawalah 2 atau 3 kopor kerna mengikut pengalama c Faye, murah meriah tu di Solo. Jadi siapa2 yang mau memukal barang tu sedia2 lah bag 3 dalam 1. Nda pun aku rasa cam ni la, bawa satu beg besar tapi dalam beg itu ada 2 kotak besar juga. Jadi lebih ringan kamu membawa barang2 kargo kamurang. Huahahaha...

Selepas beberapa hari mengembara, kita balik semula ke Bali. Di sini kita akan tinggal di Febris Hotel lagi selama 5 hari. Kepada sesiapa yang mau begambar sama Agung, kamu tidak perlu buat adat istiadat mengadap di istana sebab dia ada kerja sini dan nama dia saja Agung.. hahahaha.. Tiada acara touring just free and easy. Masa ni la yang sangat sesuai untuk pigi berspa, berebonding, scalp treatment atau mandi lulur.. eceh. Aku angan2 mo buat hair treatment lagi, best berabis..mana juga mo cari urang urut kepala 1 jam dengan harga murah. Hehehehe.. C Faye lang kalau jadi ke Bali dia mo belanja kita Sunset Dinner Cruise yang ada cabaret, fuh mana mo cari aramaiti atas kapal hahahhaha...

Si Faye dan si yah sudah beli tiket. Kepada sesiapa yang belum beli tiket tu beli la sekarang sebab dari KK ke Bali pergi balik murah saja, kalau termasuk xpress boarding dan 3 package handling pun baru dalam RM500 lebih saja . Untuk itinerary trip, saya akan emel kepada nama2 dalam senarai (Leon update info dari c yus jak la ok kerana aku sudah terhilang ko punya emel.. sori. Nun, ko pun update dari c Faye jak kerana aku tidak tau emel ko.).

Yang dari Sabah ambil flight bertolak pada 30 Nov jam 1.55pm ke Denpasar dan balik ke KK pada 15 Dec jam 11 pagi.

Aku ni tidak sabar2 sudah mo jalan tapi terpaksa sabar dulu pasal mesti menabung dulu ma. Aku tidak kisah yang penting aku boleh jalan2, satu ja aku kesah.. dari KL ke Bali lebih mahal, kurang asam!!!

-Meng

No comments: