Friday, June 20, 2008

Route Tour - Apa kita buat sepanjang 15 hari?

Ini antara info yang baru aku terima tadi. Memang mengancam sungguh ini trip ni. Memang sesuai untuk kaki pengembara, tapi jangan bimbang kaki shopping pun ada can juga. Kalau tidak percaya sila baca...

30 November
Arrived di Denpasar Airport, Bali jam 4.45 pm ETA and overnight at Febri's Hotel or equivalent. Rilek2 dulu sebab ni kita ada acara padat yang menggiurkan.. hehehe..

1 December
Bertolak ke Mt. Bromo jam 6.30 pagi dari Bali. Sesampai di sana kita overnight di Bromo Permai 1 Hotel or equivalent. Dinner & rest.

2 December

Jam 3.30 pagi wake up call, bangun dan bersiap-siap untuk trekking ke Mt. Bromo, duduk atas ledge dan tengok sunrise. Aaah... classic! Kabarnya pemandangan yang tercantik lah! Sampai masuk Discovery Channel!

Macam dalam previous post aku sudah kestau di sini sejuk jadi jangan lupa bawa baju tebal2 dan bawak kasut trekking. Suhu kesejukkan boleh mencapai antara 0 hingga 5 degree celcius.

Selepas itu jam 8.30 pagi kita bertolak menikmati panorama keindahan gunung dan bertolak ke Sea of Sand naik kuda.. horseback ala koboi kalau nda pun Indiana Jones.. pewitt, koboi begagar kesejukan bilang si Faye hahaha... Anyway Jam 9.00 am Balik ke hotel untuk mandi dan sarapan. Jam 12 tgh kita check out.

3 - 4 December
Tour & Shopping di Surabaya. Kabarnya barang murah meriah jadi inilah masanya kamu menggunakkan kotak kotak yang kamu bawa siap sedia tu hahaha..

5 - 7 December
Bertolak ke Jogja dan stay di Istana Batik Hotel or equivalent. Tour ke Candi Borobudur, Prambanan Temple, Kraton (The Sultan Palace), Taman Sari (Water Castle), tengok Ramayana Dance dan shopping di Mali0boro Street.

8 December
Leave to Solo Day Trip. Shopping at antique market dan mungkin overnight di Riyadh Palace Hotel (optional).

8-9 December
Arrived in Malang dan stay di Kartika Wijaya Hotel. Di sini acara kita visit apple farm, kita putik... makan... makan dan makan semua.. eat all you can kotoh! Selepas itu kita pigi ke Singosana Temple dan city tour.

10 December
Kita bergerak balik ke Bali, this time kita stop di Lovina dan overnight di Aneka Lovina Hotel or equivalent. Jam 6 a.m bangun dan sailing untuk dolphin sighting. Pewitt!!

11-14 December
Kita kembali ke Kuta, Bali dan stay di Febris Hotel. On the way kita stop di Bedugul Flower Park cuci mata dan ambil gambar. Selepas itu kita acara bebas free and easy.

15 December
Balik KK / KL.. bye bye Bali

Next trip, Korea 2009 - Spring. Mari kita menabung!! Yahoooooo!!!